Március hónapban a Víz Világnapjához kapcsolódó „Kalóz projekt” keretében tovább bővítettük a gyermekek ismereteit a víz témakörében. Laptopon vízzel, kalózokkal kapcsolatos, képeket és PowerPoint összeállítást nézegettünk.
A csoportszoba igazi kalózhajóvá alakult, különböző elemekből hajót készítettünk, kalózkonyhát működtettünk, volt ”játékterem”, kalóz-iskola, olvasószoba és könyvtár térképekkel-és ismeretterjesztő könyvekkel. Természetesen a kalózokról készült portrék, a kihalászott palack posták, összegyűjtött „kincsek” is helyet kaptak a csoportban, ahol az együtt alkotott „kalóz szabályok” szerint folyt a mindennapi élet.
Különböző feladatokat kellett megoldani egyénileg és csapatban is. A projekt keretében lehetőség volt az asszertív kommunikáción belül különböző konfliktushelyzetek megoldási módjainak gyakorlására. Nagyon kedvelt játék volt a „Keresd a zoknit”, és a „Hullámjáték”, melyek a szociális kompetenciák mellett a térirányok, a figyelem fejlesztését segítették. Hulladék anyagból, Clics építő elemekből barkácsoltak kalózhajókat, amire nagyon vigyáztak, minden nap játszottak vele.
A „kis kalózok” megfigyeléseket végeztek a vízzel, titkos térképeket tanulmányoztak, tanultak az édes-sós vizek, tengerek növény-és állatvilágról. Megismerkedtek a Földünkön található óceánokkal, tengerekkel, a sziget fogalmával. Ügyességi versenyeket, tudáspróbát is rendeztünk és a feladatok végrehajtásáért kalóz pénzt kaptak és gyűjtöttek gyerekek. A helyes viselkedési és magatartási formákat különböző játékokon keresztül gyakoroltuk: sakk, térkép kirakó, kincskereső játék.
Magyar Éva mesterpedagógus