„Ki mondta, hogy nem tudod megváltoztatni a világot?”

Szerző: ovititkar

2022.05.03.

Föld Napja a Búzavirág csoportban

Az erdei óvoda óvodai nevelésünk fontos kiegészítője, a környezeti nevelés speciális színtere. Természeti környezetben, szakemberek irányítása mellett a gyerekek tapasztalathoz juttatása élményszerű cselekvéseken keresztül történik. Lehetőség van olyan viselkedésformák gyakorlására, melyek segítségével elsajátíthatják az élő természet megfigyelésének módját.

A Föld Napja alkalmából a Sárcsi-kúti tanösvényen tettünk élményekben gazdag túrát, hatalmas ősbükkös és gyertyános-tölgyesek között haladva. Megfigyeltük a tavasz jellegzetes jegyeit, a rügyező fákat, nyíló virágokat. Nagy derültséget okozott a különleges nevű virágok neve, mint tüdőfű, vicsorgó. Láttunk fakopáncs által gyógyított fákat, másztunk meredek dombot, ereszkedtünk le völgybe, bújtunk „manó házba”, figyeltünk földből kibújó virágokat, követtünk őznyomokat. Az erdőtől faöleléssel búcsúztunk a túra végén.

A Föld napja mozgalom jelmondatának szellemében törekszünk a mindennapokban is a környezettudatos magatartásformák alakítására, a környezet megóvására és védelmére nevelés megvalósításával. Az óvodába visszatérve élményeiket rajzaikban is megörökítették a gyerekek.

Magyar Éva
mesterpedagógus

Talán ezek a cikkek is tetszenek

Akikre büszkék vagyunk

A Poppe + Potthoff Hungária Kft. által negyedik alkalommal meghirdetett „Mentsd meg a madarakat! Óvd a természetet!...

„A tengerek urai- Kalóz projekt”

Március hónapban a Víz Világnapjához kapcsolódó „Kalóz projekt” keretében tovább bővítettük a gyermekek ismereteit a...